Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Kiek kainuoja apgadintas krovinys ir kaip to išvengti?

Logistikos srityje dirbantiems profesionalams ne kartą tenka susidurti su situacija, kai apgadinamas krovinys. Nors krovinio apgadinimas yra tik vienas iš daugelio logistinių iššūkių, kuriuos tenka įveikti bendrovėms, tačiau turbūt visi sutiks, kad būtent šio tipo logistinės problemos ir  sukelia didžiausią frustraciją. Nors krovinio sugadinimai pasitaiko retai, tačiau įmonės deda visas pastangas, kad to išvengtų.

Dažnai įmonės, vertindamos krovinio sugadinimą, atsižvelgia tik į vieną dedamąją, tai yra, krovinio vertę, tačiau žalos padarinių yra kur kas daugiau. Šiame straipsnyje  aptarsime  pasekmes, kurios kyla sugadinus krovinį, ir pateiksime keletą patarimų, kaip to išvengti.

Apgadintas krovinys: įvykio pasekmės.

Visų pirma, krovinių apgadinimas – tai materialinis nuostolis. Kuo jūsų parduodamas produktas yra vertingesnis, tuo žala bus didesnė. Neretai pasitaiko situacijų, kai, praradus ar sugadinus brangų krovinį, dėl patirtų nuostolių prekybinės ir gamybinės įmonės privalo net stabdyti savo veiklą.

Tačiau apgadinti kroviniai taip pat turi ir nematomą nuostolių pusę, kuri, mūsų manymu, yra netgi reikšmingesnė už materialinius. Tyrimai rodo, kad jūsų klientai tiesiogiai susieja puikų logistinį paslaugų atlikimą su jūsų parduodamais produktais. Tai yra, jeigu jūs pristatote produktus laiku ir nesugadintus, jūsų prekės ženklas gauna bonusų, tačiau, jeigu to užtikrinti nepavyksta, jūsų prekės ženklas kenčia pasekmes. Daugiau informacijas apie tai, į kokius logistinius indikatorius turėtumėte atkreipti dėmesį, rasite paspaudę čia.

Kitaip tariant, dėl apgadintų krovinių jūs galite pabloginti savo, kaip tiekėjo, statusą.  Jeigu jūs tiekiate produktus ar žaliavas dideliems rinkos žaidėjams, tai jie dažnu atveju turi įsidiegę tiekėjų vertinimo sistemą. Tad kiekvienas užfiksuotas prasižengimas mažina jūsų tiekėjo statusą, o kuo statusas mažesnis, tuo sunkiau ateityje bus parduoti šiam klientui. Žinoma, blogiausiu atveju jūs galite prarasti turimą klientą. Ne paslaptis, kad perkančiosios organizacijos dažniausiai ir pakeičia tiekimo partnerius būtent dėl dažno krovinių apgadinimo.

Jeigu jūs nesukontroliuojate krovinių pristatymo kokybės ir apgadintus krovinius klientams pristatote dažnai, tai jūs bendrai kenkiate savo prekiniam ženklui. Šiais atviro bendravimo ir internetinių vertinimo platformų laikais gandas apie blogą kokybę pasklinda ypatingai greitai. Kitaip sakant, kuo dažniau įvyksta apgadinimai, tuo jūsų prekės ženklo vertė mažėja.

Kaip sumažinti apgadintų krovinių kiekį?

Dirbdami su klientais, kurių krovinių vertės yra labai didelės, pastebime, kad dauguma jų mano (bent jau iki kol atsitinka įvykis), kad jie niekuo nerizikuoja, kadangi viską padengs draudimas. Tačiau svarbu suprasti, kad, atsitikus draudiminiam įvykiui, draudimo bendrovė vertina visą grandinę – nuo krovinio pakrovimo iki krovinio iškrovimo, tikrina, ar turite visus reikiamus leidimus (tai ypatingai aktualu įmonėms, kurios gamina ir parduoda pavojingus krovinius) ir prašo įrodymų, kad šie sugadinimai atsitiko ne dėl jūsų kaltės. Kuo daugiau įrodymų pateiksite, tuo didesni šansai, kad jums draudimas padengs dalį ar visą (priklausomai nuo jūsų draudimo rūšies) išmoką. Todėl rekomenduojame turėti dokumentuotas instrukcijas ir tvarkas, susijusias su jūsų produktų pakrovimu, pakavimu, tvirtinimu, transportavimu bei žalos deklaravimu. Įrenkite filmavimo kameras, kurios fiksuotų krovimo operacijas, taip, atsitikus įvykiui, galėsite įrodyti, jog jūsų darbuotojai krovimo metu nepadarė klaidų. Tokie rizikos valdymo įrankiai ne tik garantuos, kad jūsų žala bus apmokėta, taip jūs mažinsite ir vidines rizikas, dėl kurių gali atsirasti krovinio pažeidimas.

Ne mažiau svarbu pasirinkti tinkamus logistikos partnerius, turinčius aukščiau įvardintas saugumo sistemas ir procesus, įgijusius reikalingos patirties jūsų prekėms transportuoti. Jeigu jūsų produktai labai brangūs, siūlytume rinktis partnerius, kurie turi gerą vardą rinkoje ir yra finansiškai stabilūs. Kadangi, atsitikus įvykiui, kuomet bus nustatyta transporto įmonės klaida, draudimas lygiai taip pat atliks išsamų to įvykio tyrimą, o  nustačiusi, kad transporto įmonė neatliko riekiamų veiksmų, nepadengs nuostolių. Ar transporto įmonė atlygins jums nuostolius, viskas tokiu atveju priklausys nuo jos finansinės padėties ir įmonės etikos normų.

Taip pat visada labai svarbu pasirūpinti papildomu krovinio draudimu. Nors draudimo bendrovės visuomet ieško būdų, kaip apsaugoti savo kapitalą (dėl to ir atlieka pilną vertinimą), tačiau draudimas garantuoja, kad padengs visą vertę arba dalį sugadinto produkto vertės. Rekomenduojame nepasikliauti vien transporto įmonės draudimu, ieškokite sprendimų, kurie padėtų suvaldyti rizikas ir tais atvejais, kurie yra mažai tikėtini.

Dėkojame už dėmesį. Apibendrindami  norime pasidalinti paskutiniu patarimu, jeigu jūsų įmonė transportuoja brangius, greitai gendančius, jautrius arba pavojingus krovinius, siūlome netaupyti ir rinktis kokybiškas transporto paslaugų įmones, net jeigu už šias paslaugas ir mokėsite brangiau. Kadangi net vienas įvykis gali nubraukti per 10 ir daugiau metų sutaupytas lėšas už krovinių transportavimą. Iš tikrųjų kokybės klausimu siūlome netaupyti net ir toms įmonėms, kurios transportuoja pigesnius produktus, kadangi taip galite negrįžtamai pakenkti savo prekiniam ženklui ir netgi prarasti klientus.

HRX jau daugiau nei 30 metų gabena brangius, jautrius ir pavojingus krovinius. Galime greitai, kokybiškai ir saugiai pristatyti jūsų krovinius Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Suomijoje.

Susisiekti su mumis galite paspaudę šią nuorodą.

 

Kitos naujienos:

Praplėskite savo verslo galimybes. Švedija – patraukli rinka Lietuvos eksportuotojams

Lietuvos verslas jau kuris laikas yra atradęs Švedijos rinką. Nors ši šalis, vertinant atstumą ir logistikos išlaidas, kuria konkurencinį pranašumą prieš kitas, tačiau mes nesame viena pagrindinių jos prekybos partnerių. Lietuva pagal importo kiekį į Švediją užima tik dvidešimtą vietą. Iš Lietuvos 2021 metais švedai įsigijo prekių ir paslaugų už 14,858 mln. Švedijos kronų. Atsižvelgiant …

Naujausios verslo iniciatyvos, į kurias 2022 metais orientavosi tiekimo grandinių vadovai. Kas galėtų dominti Lietuvoje veikiančias įmones?

Pastaruosius septynerius metus galime vadinti pasaulinių tiekimo grandinių transformacijos metais. Kadangi būtent šiuo laikotarpiu įmonės buvo priverstos keisti savo veiklos pobūdį, ieškoti naujų sprendimų, kurie ir padėjo organizacijoms tapti efektyvesnėmis. O pandemija šiuos pokyčius kaip tik dar labiau paspartino, nes iki tol tiekimo ir logistinės grandinės buvo pastovios, žaliavų trūkumo praktiškai nebuvo, daugelis įmonių galėjo …

Su kokiais iššūkiais susidūrė automobilių tiekimo grandinės pandemijos metu ir kaip HRX padėjo sumažinti jų neigiamus padarinius.

02.01 2023 Uncategorized
Automobilių pramonė garsėja sudėtingomis tiekimo grandinėmis, kadangi tenka suvaldyti didelius kiekius skirtingų atsargų, o kroviniai privalo  būti pristatomi minučių tikslumu. Todėl nenuostabu, kad šioje pramonėje veikiančias įmones pandemijos metu sutrūkinėjusios tiekimo grandinės paveikė ypač stipriai. Tokių grandinių valdymui svarbiausia yra nenutrūkstamas tiekimas, o šiuo sudėtingu laikotarpiu to užtikrinti, deja, nepavyko. Trumpai apžvelgsime pagrindinius iššūkius, su …

Svarbiausios 2022 metų mažmeninės ir elektroninės prekybos tendencijos

Pastarieji metai pateikė labai daug pokyčių prekybinėms įmonėms, kurios vykdo elektroninę ir fizinę prekybą. Didžioji jų dauguma buvo susiję su pandemija ir infliacija. Tačiau netrūko ir kitų iššūkių. Metai artėja finišo tiesiosios link, todėl dabar palankus laikas apžvelgti pagrindinius trendus, kurie įvyko per šiuos metus ir pateikti keletą pavyzdžių, kaip įmonės su šiais iššūkiais kovoja, …

Jums reikia dagiau negu transporto paslaugų teikėjo, jums reikia logistikos partnerio

Iki pandemijos į transportavimo sausuma paslaugas daugelis žiūrėdavo kaip į transakcines, neturinčias reikšmingų išskirtinumų. Tai natūrali žmogiška reakcija, kai viskas klostosi gerai ir stabiliai, tada ši logika yra suprantama ir aiški. Tačiau, kai atsitinka nenumatytos situacijos, o jų šiuo metu atsitinka ypač dažnai (pandemija, karas Ukrainoje, stichinės nelaimės ir kt.), šalia pravartu turėti komandą, kuri …

Ar žinote, kad Jūsų klientai Jūsų produktų kokybę tiesiogiai susieja su logistiniu paslaugos atlikimu?

Logistinis paslaugų atlikimas tampa vienu kertinių momentų, kurį vertina Jūsų klientai, priimdami sprendimą – pirkti iš Jūsų ar ne. Tuo tarpu pasitaikantys logistiniai trukdžiai ir problemos neretai būna ta svarbia priežastimi, kai esami klientai nusprendžia atsisakyti Jūsų paslaugų. Kitaip tariant, šiais greitai besikeičiančiais laikais, kai mes visi esame labai užsiėmę ir esame  pripratę viską gauti …